Code | PD-PWZN-WWRD |
---|---|
Organizational unit | Wydział Nauk Społecznych |
Field of studies | Podyplomowe Studia Przygotowujące do Wykonywania Zawodu Nauczyciela w zakresie Wczesnego wspomagania rozwoju dziecka |
Form of studies | Part-time |
Level of education | Postgraduate (post diploma) |
Duration | 3 semestry |
Recruitment committee address | Wydział Nauk Społecznych Instytut Pedagogiki, ul. Żytnia 39 pok. 1.43, 08-110 Siedlce tel 25 643 18 33, e-mail: pedagogika@uws.edu.pl |
Office opening hours | poniedziałek-piatek w godz. 8.00-15.00 |
WWW address | https://ip.uws.edu.pl/ |
Required document | |
Ask a question |
Opis studiów
Studia prowadzone są w oparciu o wymogi Rozporządzenia Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 25 lipca 2019 r. w sprawie standardu kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela. Program studiów podyplomowych, w ramach których jest realizowane kształcenie przygotowujące do wykonywania zawodu nauczyciela, w grupach zajęć C- C.5., C.6., C.7. oraz E – E.1., E.2., E.3., zapewnia osiągnięcie takich samych efektów uczenia się jak program studiów na kierunku pedagogika specjalna.
Studia adresowane są do absolwentów studiów wyższych, którzy posiadają kwalifikacje do nauczania przedmiotu lub prowadzenia zajęć, a nie posiadają przygotowania w zakresie pedagogiki specjalnej.
Absolwent uzyskuje kwalifikacje do wykonywania zawodu nauczyciela pedagoga specjalnego w zakresie wczesnego wspomagania rozwoju dziecka.
Cele kształcenia
Absolwent Podyplomowych Studiów Przygotowujących do Wykonywania Zawodu Nauczyciela w Zakresie Wczesnego Wspomagania Rozwoju Dziecka:
- posiada umiejętności posługiwania się interdyscyplinarną wiedzą dotyczącą prawidłowości rozwojowych dzieci oraz rodzajów niepełnosprawności i zagrożeń rozwojowych,
- jest przygotowany do współorganizacji edukacji włączającej wynikającej ze współczesnego podejścia do problemów dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
- zna organizację i metodykę wczesnego wspomagania rozwoju dziecka w przedszkolach, szkołach lub placówkach systemu oświaty, a w szczególności modele współpracy pedagogów specjalnych z nauczycielami, specjalistami, rodzicami lub opiekunami, oraz modele wieloprofilowego usprawniania i organizacji współpracy w zespole interdyscyplinarnym.
- zna i potrafi zastosować metody i formy wczesnego wspomagania dziecka.
Czas trwania
3 semestry
Plan studiów
Moduły przedmiotowe:
- Dydaktyka specjalna
- Diagnostyka w pedagogice specjalnej
- Praktyki zawodowe
- Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka - podstawy prawne i organizacyjne
- Rodzaje niepełnosprawności u dzieci
- Edukacja włączająca
- Medyczne podstawy wczesnego wspomagania rozwoju dziecka i wczesnej interwencji terapeutycznej
- Psychologiczno-pedagogiczne podstawy wczesnego wspomagania rozwoju dziecka i wczesnej interwencji terapeutycznej
- Podstawy rehabilitacji
- Diagnoza funkcjonalna we wczesnym wspomaganiu rozwoju dziecka
- Metodyka edukacji bazalnej, stymulacji i integracji sensorycznej
- Metodyka wspomagania rozwoju poznawczego i percepcyjno-motorycznego dziecka
- Metodyka wpierania rozwoju emocjonalno-społecznego dziecka
- Metodyka wczesnej edukacji
- Modele i standardy wczesnego wspomagania rozwoju dziecka oraz wczesnej interwencji terapeutycznej
- Konstruowanie programu wczesnego wspomagania rozwoju dziecka
- Terapia pedagogiczna
- Model pracy z dzieckiem ze spektrum autyzmu
- Program współpracy z rodzicami i opiekunami dziecka
- Metodyka treningu interakcji między małym dzieckiem i rodzicami lub opiekunami
- Alternatywne i wspomagające metody komunikacji (ACC)
- Praktyki zawodowe
W ramach studiów wykłady mogą być realizowane z wykorzystaniem technik kształcenia na odległość (on-line).
Wymagane dokumenty
Zarejestrowanie się w systemie IRK, złożenie wymaganych dokumentów:
- podanie o przyjęcie (wydruk z systemu Internetowej Rejestracji Kandydatów),
- kserokopia dyplomu ukończenia studiów wyższych pierwszego lub drugiego stopnia lub jednolitych magisterskich (oryginał lub odpis dokumentu do wglądu),
- oświadczenie o zapoznaniu się z wysokością opłat za usługi edukacyjne oraz zasadami ich wnoszenia przez cały czas ich trwania,
- dokument potwierdzający posiadanie kwalifikacji nauczycielskich.
Kandydat składając dokumenty jest zobowiązany do potwierdzenia swojej tożsamości i okazania dowodu osobistego lub innego dokumentu potwierdzającego tożsamość kandydata na studia studia podyplomowe (oryginał dokumentu do wglądu).
Przyjmowanie dokumentów - ul. Żytnia 39, pok. 1.43 (godz. 8.00 - 15.00).