Kod | PD-W4-PED-ERONI |
---|---|
Jednostka organizacyjna | Wydział Nauk Społecznych |
Kierunek studiów | Podyplomowe Studia Przygotowujące do Wykonywania Zawodu Nauczyciela w Zakresie Edukacji i Rehabilitacji Osób z Niepełnosprawnością Intelektualną |
Forma studiów | Niestacjonarne |
Poziom kształcenia | Podyplomowe |
Czas trwania | 3 semestry |
Adres komisji rekrutacyjnej | Wydział Nauk Społecznych Instytut Pedagogiki ul. Żytnia 39 pok. 1.43 08-110 Siedlce tel. 25 6431833, pedagogika@uws.edu.pl |
Godziny otwarcia sekretariatu | poniedziałek - piątek w godz. 8.00 – 15.00 |
Adres WWW | https://ip.uws.edu.pl/ |
Wymagany dokument | |
Zadaj pytanie |
Opis studiów
Studia prowadzone są w oparciu o wymogi Rozporządzenia Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 25 lipca 2019 r. w sprawie standardu kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela. Program studiów podyplomowych, w ramach których jest realizowane kształcenie przygotowujące do wykonywania zawodu nauczyciela, w grupach zajęć C- C.5., C.6., C.7. oraz E – E.1., E.2., E.3., zapewnia osiągnięcie takich samych efektów uczenia się jak program studiów na kierunku pedagogika specjalna.
Studia adresowane są do absolwentów studiów wyższych, którzy posiadają kwalifikacje do nauczania przedmiotu lub prowadzenia zajęć, a nie posiadają przygotowania w zakresie pedagogiki specjalnej.
Absolwent uzyskuje kwalifikacje do wykonywania zawodu nauczyciela pedagoga specjalnego w zakresie edukacji i rehabilitacji osób z niepełnosprawnością intelektualną.
Cele kształcenia
- Absolwent Podyplomowych Studiów Przygotowujących do Wykonywania Zawodu Nauczyciela w Zakresie Edukacji i Rehabilitacji Osób z Niepełnosprawnością Intelektualną posiada umiejętności posługiwania się interdyscyplinarną wiedzą dotyczącą prawidłowości rozwojowych dzieci i młodzieży oraz odchyleń organicznych, psychicznych i społecznych w oparciu o koncepcje rehabilitacji, edukacji, resocjalizacji i terapii uczniów z niepełnosprawnością intelektualną
- Absolwent jest przygotowany do współorganizacji kształcenia włączającego wynikającego ze współczesnego podejścia do problemów uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
- Absolwent zna organizację i metodykę kształcenia uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w systemach kształcenia specjalnego oraz integracyjnego i włączającego, w szczególności modele współpracy pedagogów specjalnych z nauczycielami, specjalistami, rodzicami lub opiekunami, oraz modele indywidualizacji lekcji, efektywne strategie nauczania i uniwersalnego projektowania zajęć z uczniami z niepełnosprawnością intelektualną.
- Absolwent zna metody i formy edukacji, wychowania i rewalidacji, zapewniające jednostce z niepełnosprawnością intelektualną optymalny i wszechstronny rozwój oraz jest przygotowany do prowadzenia zajęć w grupie zróżnicowanej; potrafi indywidualizować zadania, dostosowywać metody i treści do potrzeb i możliwości uczniów.
Czas trwania
3 semestry
Moduły przedmiotowe
- Dydaktyka specjalna
- Diagnostyka w pedagogice specjalnej
- Praktyki zawodowe
- Podstawy edukacji i rehabilitacji osób z niepełnosprawnością intelektualną
- Edukacja włączająca
- Medyczne aspekty edukacji i rehabilitacji osób z niepełnosprawnością intelektualną
- Psychologiczne aspekty edukacji i rehabilitacji osób z niepełnosprawnością intelektualną
- Kulturowe i społeczne aspekty niepełnosprawności intelektualnej
- Prawne i organizacyjne aspekty funkcjonowania osób z niepełnosprawnością intelektualną
- Zaburzenia przystosowania społecznego osób z niepełnosprawnością intelektualną
- Terapia zajęciowa osób z niepełnosprawnością intelektualną
- Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka z niepełnosprawnością intelektualną
- Konstruowanie i ewaluowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych
- Funkcjonowanie rodziny dziecka i ucznia z niepełnosprawnością intelektualną
- Metodyka nauczania uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim w edukacji wczesnoszkolnej
- Organizacja i specyfika kształcenia uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim na II i III etapie edukacyjnym
- Metodyka wychowania i kształcenia uczniów z umiarkowaną i znaczną niepełnosprawnością intelektualną w różnych typach placówek systemu oświaty
- Metodykę pracy rewalidacyjno-wychowawczej z osobami ze sprzężoną i znaczną niepełnosprawnością intelektualną
- Metody terapeutyczne w pracy z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnym
- Rewalidacja indywidualna niepełnosprawnych intelektualnie
W ramach studiów wykłady mogą być realizowane z wykorzystaniem technik kształcenia na odległość (on-line).
Wymagane dokumenty
Zarejestrowanie się w systemie IRK, złożenie wymaganych dokumentów:
- podanie o przyjęcie (wydruk z systemu Internetowej Rejestracji Kandydatów),
- kserokopia dyplomu ukończenia studiów wyższych pierwszego lub drugiego stopnia lub jednolitych magisterskich (oryginał lub odpis dokumentu do wglądu),
- oświadczenie o zapoznaniu się z wysokością opłat za usługi edukacyjne oraz zasadami ich wnoszenia przez cały czas ich trwania,
- dokument potwierdzający posiadanie kwalifikacji nauczycielskich.
Kandydat składając dokumenty jest zobowiązany do potwierdzenia swojej tożsamości i okazania dowodu osobistego lub innego dokumentu potwierdzającego tożsamość kandydata na studia studia podyplomowe (oryginał dokumentu do wglądu).
Przyjmowanie dokumentów - ul. Żytnia 39, pok. 1.43 (godz. 8.00 - 15.00).