Studia podyplomowe 2025/2026 (sem. letni)

zmień rekrutację anuluj wybór

Oferta prezentowana na tej stronie ograniczona jest do wybranej rekrutacji. Jeśli chcesz zobaczyć resztę oferty, wybierz inną rekrutację.

Podyplomowe Studia Przygotowujące do Wykonywania Zawodu Nauczyciela w Zakresie Edukacji Włączającej

Szczegóły
Kod PD-WNS-IP-EW
Jednostka organizacyjna Instytut Pedagogiki
Kierunek studiów Podyplomowe Studia Przygotowujące do Wykonywania Zawodu Nauczyciela w Zakresie Edukacji Włączającej
Forma studiów Niestacjonarne
Poziom kształcenia Podyplomowe
Języki wykładowe polski
Czas trwania 3 semestry
Adres komisji rekrutacyjnej Wydział Nauk Społecznych
Instytut Pedagogiki
ul. Żytnia 39 pok. 1.43
08-110 Siedlce
tel. 25 643 1831 lub 25 643 18 29
pedagogika@uws.edu.pl
Godziny otwarcia sekretariatu poniedziałek - piątek w godz. 8.00 – 15.00
Adres WWW https://ip.uws.edu.pl/
Wymagany dokument
  • Studia magisterskie
  Zadaj pytanie
Tura 1 (15.12.2025 10:00 – 31.01.2026 23:59)

Opis studiów

Studia prowadzone są w oparciu o wymogi Rozporządzenia Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 25 lipca 2019 r. w sprawie standardu kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela. Program studiów podyplomowych, w ramach których jest realizowane kształcenie przygotowujące do wykonywania zawodu nauczyciela, w grupach zajęć C- C.2., C.3., C.5., C.6. oraz  D – D.1., D.2., D.3.,D.4., D.6. zapewnia osiągnięcie takich samych efektów uczenia się jak program studiów na kierunku pedagogika specjalna.

Studia adresowane są do absolwentów studiów wyższych, którzy posiadają przygotowanie pegagogiczne- kwalifikacje do nauczania przedmiotu lub prowadzenia zajęć, a nie posiadają przygotowania w zakresie pedagogiki specjalnej.

Absolwent uzyskuje kwalifikacje do wykonywania zawodu nauczyciela pedagoga specjalnego w zakresie edukacji włączającej.

Cele kształcenia

  • Absolwent  Podyplomowych Studiów Przygotowujących do Wykonywania Zawodu Nauczyciela w Zakresie Edukacji Włączającej posiada umiejętności  posługiwania się interdyscyplinarną wiedzą dotyczącą prawidłowości rozwojowych dzieci i młodzieży oraz odchyleń organicznych, psychicznych  i społecznych w oparciu o koncepcje rehabilitacji, edukacji, resocjalizacji i terapii uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
  • Absolwent jest przygotowany do współorganizacji  kształcenia włączającego wynikającego ze współczesnego podejścia do problemów uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
  • Absolwent zna organizację i metodykę kształcenia uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w systemie integracyjnym i włączającym, w szczególności modele współpracy pedagogów specjalnych z nauczycielami, specjalistami, rodzicami lub opiekunami, oraz modele indywidualizacji lekcji, efektywne strategie nauczania i uniwersalnego projektowania zajęć.
  • Absolwent jest przygotowany do prowadzenia zajęć w grupie zróżnicowanej; potrafi indywidualizować zadania, dostosowywać metody i treści do potrzeb i możliwości uczniów, w tym uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, oraz wykorzystywać zasady i metody indywidualnego projektowania zajęć.

Czas trwania

3 semestry

Moduły przedmiotowe

  1. Psychologiczne uwarunkowania rozwoju dzieci i uczniów
  2. Podstawy psychologii wychowawczej i psychoprofilaktyki
  3. Podstawy psychologii klinicznej dzieci i młodzieży
  4. Podstawy psychologii rehabilitacji
  5. Pedagogika specjalna - podstawowe problemy i zakresy
  6. Podstawy prawne i organizacyjne kształcenia uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
  7. Specyfika pracy opiekuńczo-wychowawczej, rehabilitacyjnej, resocjalizacyjnej i socjoterapeutycznej
  8. Funkcjonowanie rodziny dziecka i ucznia ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
  9. Dydaktyka specjalna
  10. Diagnostyka w pedagogice specjalnej
  11. Teorie edukacji integracyjnej i włączającej
  12. Diagnoza specjalnych potrzeb edukacyjnych, planowanie, realizacja i monitoring działań wspierających
  13. Metody terapeutyczne w pracy z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnym
  14. Nauczanie otwarte w edukacji włączającej
  15. Metodyka organizacji zajęć i ocenianie uczniów w grupach zróżnicowanych
  16. Indywidualizacja procesu kształcenia z wykorzystaniem nowoczesnych technologii
  17. Programy wychowawcze w edukacji integracyjnej i włączającej
  18. Praktyki zawodowe

    W ramach studiów 25 % zajęć (pkt ECTS) realizowanych jest z wykorzystaniem technik kształcenia na odległość (on-line). 

Opłata

Studia podylomowe są płatne. Wysokość opłaty za semestr studiów wynosi 2.100 zł, a przy wpłacie jednorazowej w pierwszym terminie 2.000 zł. Jeśli jesteś absolwentem naszej uczelni opłata wyniosi 1.890 zł , a przy wpłacie jednorazowej w pierwszym terminie 1.790 zł.

Szczegółowe informacje o opłatach i terminach znajdziesz tutaj.


Wymagane dokumenty

Zarejestrowanie się w systemie IRK, złożenie wymaganych dokumentów:

  • podanie o przyjęcie (wydruk z systemu Internetowej Rejestracji Kandydatów),
  • kserokopia dyplomu ukończenia studiów wyższych pierwszego i drugiego stopnia lub jednolitych magisterskich (oryginał lub odpis dokumentu do wglądu),
  • oświadczenie o zapoznaniu się z wysokością opłat za usługi edukacyjne oraz zasadami ich wnoszenia przez cały czas ich trwania,
  • dokument potwierdzający posiadanie kwalifikacji nauczycielskich (przygotowania pedagogicznego).

Kandydat składając dokumenty jest zobowiązany do potwierdzenia swojej tożsamości i okazania dowodu osobistego lub innego dokumentu potwierdzającego tożsamość kandydata na studia studia podyplomowe (oryginał dokumentu do wglądu).

Przyjmowanie dokumentów - ul. Żytnia 39, pok. 1.43 (godz. 8.00 - 15.00).