Unia Europejska
  • zaloguj się
  • utwórz konto

Studia podyplomowe 2021/2022

zmień rekrutację anuluj wybór

Oferta prezentowana na tej stronie ograniczona jest do wybranej rekrutacji. Jeśli chcesz zobaczyć resztę oferty, wybierz inną rekrutację.

Podyplomowe Studia Przygotowujące do Wykonywania Zawodu Nauczyciela w Zakresie Edukacji Włączającej

Szczegóły
Kod PD-WNS-IP-EW
Jednostka organizacyjna Wydział Nauk Społecznych
Kierunek studiów Podyplomowe Studia Przygotowujące do Wykonywania Zawodu Nauczyciela w Zakresie Edukacji Włączajacej
Forma studiów Niestacjonarne
Poziom kształcenia Podyplomowe
Języki wykładowe polski
Minimalna liczba studentów 20
Czas trwania 3 semestry
Adres komisji rekrutacyjnej Wydział Nauk Społecznych
Instytut Pedagogiki
ul. Żytnia 39 pok. 1.43
08-110 Siedlce
tel. 25 6431833
pedagogika@uph.edu.pl
Kierownik studiów:
dr hab. Tamara Zacharuk, prof. uczelni
Godziny otwarcia sekretariatu poniedziałek - piątek w godz. 8.00 – 15.00
Adres WWW http://www.ip.uph.edu.pl/
Wymagany dokument
  • Studia wyższe
  Zadaj pytanie w związku z tymi studiami
Tura 1 (01.06.2021 08:00 – 30.09.2021 23:59)

Opis studiów

Studia prowadzone są w oparciu o wymogi Rozporządzenia Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 25 lipca 2019 r. w sprawie standardu kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela. Program studiów podyplomowych, w ramach których jest realizowane kształcenie przygotowujące do wykonywania zawodu nauczyciela, w grupach zajęć C- C.2., C.3., C.5., C.6. oraz  D – D.1., D.2., D.3.,D.4., D.6. zapewnia osiągnięcie takich samych efektów uczenia się jak program studiów na kierunku pedagogika specjalna.

Studia adresowane są do absolwentów studiów wyższych, którzy posiadają kwalifikacje do nauczania przedmiotu lub prowadzenia zajęć, a nie posiadają przygotowania w zakresie pedagogiki specjalnej.

Absolwent uzyskuje kwalifikacje do wykonywania zawodu nauczyciela pedagoga specjalnego w zakresie edukacji włączającej.

Cele kształcenia

  • Absolwent  Podyplomowych Studiów Przygotowujących do Wykonywania Zawodu Nauczyciela w zakresie Edukacji Włączającej   posiada umiejętności  posługiwania się interdyscyplinarną wiedzą dotyczącą prawidłowości rozwojowych dzieci i młodzieży oraz odchyleń organicznych, psychicznych  i społecznych w oparciu o koncepcje rehabilitacji, edukacji, resocjalizacji i terapii uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
  • Absolwent jest przygotowany do współorganizacji  kształcenia włączającego wynikającego ze współczesnego podejścia do problemów uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
  • Absolwent zna organizację i metodykę kształcenia uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w systemie integracyjnym i włączającym, w szczególności modele współpracy pedagogów specjalnych z nauczycielami, specjalistami, rodzicami lub opiekunami, oraz modele indywidualizacji lekcji, efektywne strategie nauczania i uniwersalnego projektowania zajęć.
  • Absolwent jest przygotowany do prowadzenia zajęć w grupie zróżnicowanej; potrafi indywidualizować zadania, dostosowywać metody i treści do potrzeb i możliwości uczniów, w tym uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, oraz wykorzystywać zasady i metody indywidualnego projektowania zajęć.

Moduły przedmiotowe

  1. Psychologiczne uwarunkowania rozwoju dzieci i uczniów
  2. Podstawy psychologii wychowawczej i psychoprofilaktyki
  3. Podstawy psychologii klinicznej dzieci i młodzieży
  4. Podstawy psychologii rehabilitacji
  5. Pedagogika specjalna - podstawowe problemy i zakresy
  6. Podstawy prawne i organizacyjne kształcenia uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
  7. Specyfika pracy opiekuńczo-wychowawczej, rehabilitacyjnej, resocjalizacyjnej i socjoterapeutycznej
  8. Funkcjonowanie rodziny dziecka i ucznia ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
  9. Dydaktyka specjalna
  10. Diagnostyka w pedagogice specjalnej
  11. Teorie edukacji integracyjnej i włączającej
  12. Diagnoza specjalnych potrzeb edukacyjnych, planowanie, realizacja i monitoring działań wspierających
  13. Metody terapeutyczne w pracy z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnym
  14. Nauczanie otwarte w edukacji włączającej
  15. Metodyka organizacji zajęć i ocenianie uczniów w grupach zróżnicowanych
  16. Indywidualizacja procesu kształcenia z wykorzystaniem nowoczesnych technologii
  17. Programy wychowawcze w edukacji integracyjnej i włączającej
  18. Praktyki zawodowe

Wymagane dokumenty

Zarejestrowanie się w systemie IRK, złożenie wymaganych dokumentów:

  • podanie o przyjęcie (wydruk z systemu Internetowej Rejestracji Kandydatów),
  • kserokopia dyplomu ukończenia studiów wyższych pierwszego lub drugiego stopnia lub jednolitych magisterskich (oryginał lub odpis dokumentu do wglądu),
  • oświadczenie o zapoznaniu się z wysokością opłat za usługi edukacyjne oraz zasadami ich wnoszenia przez cały czas ich trwania,
  • dokument potwierdzający posiadanie kwalifikacji nauczycielskich.

Kandydat składając dokumenty jest zobowiązany do potwierdzenia swojej tożsamości i okazania dowodu osobistego lub innego dokumentu potwierdzającego tożsamość kandydata na studia studia podyplomowe (oryginał dokumentu do wglądu).

Przyjmowanie dokumentów - ul. Żytnia 39, pok. 1.43 (godz. 8.00 - 15.00).


.