Kod | UPH-WH-FIL-FA-SU |
---|---|
Jednostka organizacyjna | Wydział Nauk Humanistycznych |
Kierunek studiów | Filologia angielska |
Forma studiów | Stacjonarne |
Poziom kształcenia | Drugiego stopnia |
Profil studiów | ogólnoakademicki |
Języki wykładowe | polski |
Czas trwania | 2 lata |
Adres komisji rekrutacyjnej | Centralny Punkt Obsługi Kandydata, ul. Żytnia 39 (wejście główne od ul. Popiełuszki 9), pok. 0.69, 0.70 |
Godziny otwarcia sekretariatu | informacje na stronie głownej programu IRK |
Adres WWW | https://wh.uws.edu.pl/ |
Wymagany dokument | |
Zadaj pytanie |
Opis kierunku
Absolwenci kierunku filologia angielska mają przygotowanie ogólnohumanistyczne i filologiczne, posiadają ogólne wykształcenie językoznawcze, są specjalistami w zakresie praktycznej znajomości języka obcego. Absolwent studiów drugiego stopnia uzyskuje prawo do kontynuowania rozwoju naukowego w szkole doktorskiej.
Absolwenci specjalności język angielski w biznesie z translatoryką odznaczają się wysoką kompetencją lingwistyczną (poziom biegłości C2 Europejskiego Systemu Opisu kształcenia Językowego Rady Europy) w mowie i piśmie w zakresie języka angielskiego. Legitymują się odpowiednim poziomem wiedzy w zakresie translatoryki oraz języka fachowego – biznesowego.
Absolwenci specjalności nauczycielskiej* posiadają poszerzoną wiedzę z zakresu dydaktyki oraz umiejętność posługiwania się biegle językiem angielskim. Wyposażeni są w wiedzę z zakresu językoznawstwa i literaturoznawstwa, a także w praktyczne umiejętności językowe z zakresu języka angielskiego. Interdyscyplinarny charakter studiów daje solidne podstawy do dalszego kształcenia w różnych dziedzinach, jak również możliwość kształtowania wielu umiejętności praktycznych, zwłaszcza w szczególnej misji jaką jest zawód nauczyciela. Specjalność nauczycielska umożliwia uzyskanie uprawnień do wykonywania zawodu nauczyciela przedmiotu język angielski.
*O przyjęcie na tę specjalność mogą ubiegać się wyłącznie absolwenci studiów pierwszego stopnia, którzy nabywali uprawnienia do wykonywania zawodu nauczyciela przedmiotu język angielski w oparciu o standardy kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela.
Uczelnia zastrzega sobie prawo do nieuruchomienia kierunku lub specjalności w przypadku zbyt małej liczby chętnych.
Zasady kwalifikacji
O przyjęcie na studia drugiego stopnia może ubiegać się osoba, która posiada dyplom ukończenia studiów. Podstawą rekrutacji jest:
- ocena z dyplomu - dla absolwenta tego samego lub pokrewnego kierunku studiów w zakresie języka angielskiego,
albo
- ocena z rozmowy kwalifikacyjnej w języku angielskim, obejmująca zakres przedmiotów kierunkowych właściwych dla studiów pierwszego stopnia kierunku filologia - w przypadku kandydata posiadającego dyplom ukończenia studiów na innym kierunku.
W postępowaniu kwalifikacyjnym stosuje się następującą skalę ocen: bardzo dobra, dobra plus, dobra, dostateczna plus, dostateczna, niedostateczna.
Kandydat, który otrzymał ocenę niedostateczną z rozmowy kwalifikacyjnej nie może zostać przyjęty na studia.
Osoby, które z tytułu ukończonych studiów mają wątpliwości co do zasad rekrutacji którymi będą objęte, proszone są o kontakt z Działem Organizacji Studiów, tel. 25/643 19 21, 643 19 24.
Miejsce ogłoszenia wyników
Wyniki rekrutacji będą dostępne w systemie IRK, na koncie każdego zarejestrowanego kandydata.
Wymagane dokumenty
Kandydat po dokonaniu rejestracji w systemie IRK zobowiązany jest do złożenia (w formie papierowej), kompletu wymaganych dokumentów.
Niespełnienie tego warunku oznacza rezygnację z ubiegania się o przyjęcie na studia - mimo, iż kandydat dokonał ważnej rejestracji i wniósł wymaganą opłatę rekrutacyjną.
Dokumenty przyjmowane są w Centralnym Punkcie Obsługi Kandydata, w terminach określonych na stronie startowej programu IRK.
Wykaz wymaganych dokumentów można pobrać tutaj.
Przykładowe zagadnienia na rozmowę kwalifikacyjną
1. Why are the fifth and sixth centuries referred to as two lost centuries in British history?
2. Is the separation of powers more strictly observed in the USA or the UK. Discuss.
3. Discuss the status of Oxford and Cambridge universities. Why do their graduates hold top positions in British institutions?
4. The conflict between the right to information and the right to privacy in British and American media.
5. The system of consonants in English.
6. English and Polish consonants: differences.
7. Morpheme types in English.
8. Compounds in English.
9. Discuss the British press.
10. What made Elizabethan drama a unique phenomenon in world literature?
11. How and why does Shakespeare use the play-within-a-play technique?
12. Discuss the characteristic features of the Victorian novel.