Kod | UPH-WH-PES-SU |
---|---|
Jednostka organizacyjna | Wydział Nauk Społecznych |
Kierunek studiów | Pedagogika specjalna |
Forma studiów | Stacjonarne |
Poziom kształcenia | Drugiego stopnia |
Profil studiów | ogólnoakademicki |
Języki wykładowe | polski |
Czas trwania | 2 lata |
Adres komisji rekrutacyjnej | Centralny Punkt Obsługi Kandydata, ul. Żytnia 39 (wejście główne od ul. Popiełuszki 9), pok. 0.69 |
Godziny otwarcia sekretariatu | informacje na stronie głównej programu IRK |
Adres WWW | https://ws.uph.edu.pl |
Wymagany dokument | |
Zadaj pytanie w związku z tymi studiami |
Opis kierunku
Absolwent studiów II stopnia na kierunku pedagogika specjalna w pogłębionym stopniu zna i rozumie fakty, teorie, metody stosowane w pedagogice specjalnej oraz złożone zależności występujące pomiędzy nimi oraz różnorodne, złożone uwarunkowania i aksjologiczny kontekst prowadzonej działalności pedagogicznej, w tym rewalidacyjnej, resocjalizacyjnej i terapeutycznej, których celem jest przeciwdziałanie wykluczeniu społecznemu.
Absolwent potrafi wykonywać zadania oraz formułować i rozwiązywać problemy będące w obszarze zainteresowania nauk społecznych (zwłaszcza w dziedzinie pedagogiki specjalnej) z wykorzystaniem nowej wiedzy oraz samodzielnie planować własne uczenie się przez całe życie i ukierunkowywać innych w tym zakresie. Gotowy jest do tworzenia i rozwijania wzorów właściwego postępowania w środowisku pracy i życia, podejmowania decyzji, krytycznej oceny siebie oraz zespołów i organizacji, w których uczestniczy.
Studia II-go stopnia na kierunku pedagogika specjalna są studiami nadającymi kwalifikacje zawodowe w zależności od wybranej specjalności.
Absolwent specjalności socjoterapia jest przygotowany do diagnozy i terapii zaburzeń zachowania oraz wybranych zaburzeń w funkcjonowaniu emocjonalno-społecznym dzieci i młodzieży, prowadzenia grup socjoterapeutycznych oraz zajęć rozwijających kompetencje emocjonalno-społeczne. Absolwent posiada przygotowanie pedagogiczne do pracy w placówkach oświatowych (np. szkole, poradni psychologiczno-pedagogicznej) w zakresie organizowania i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej, placówkach opiekuńczo-wychowawczych, socjoterapeutycznych, resocjalizacyjnych i specjalnych, w ośrodku pomocy społecznej, stowarzyszeniach i fundacjach, realizujących zadania pomocowo-terapeutyczne na rzecz dzieci, młodzieży, rodziców i rodzin.
Absolwent specjalności wczesne wspomaganie rozwoju dziecka jest przygotowany do prowadzenia zajęć wczesnego wspomagania rozwoju dziecka. Absolwent posiada kompetencje w zakresie profilaktyki, wieloprofilowej diagnozy, rehabilitacji oraz wspomagania rozwoju dzieci zagrożonych niepełnosprawnością lub z zaburzeniami rozwojowymi. Absolwent przygotowany jest do ustalania (na podstawie opinii o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju dziecka) kierunków i harmonogramu działań w zakresie wczesnego wspomagania i wsparcia rodziny dziecka; nawiązywania współpracy z zakładem opieki zdrowotnej lub ośrodkiem pomocy społecznej w celu zapewnienia dziecku rehabilitacji, terapii lub innych form pomocy, stosownie do jego potrzeb; opracowywania i realizowania z dzieckiem i jego rodziną indywidualnego programu wczesnego wspomagania (z uwzględnieniem działań wspomagających rodzinę dziecka w zakresie realizacji programu), koordynowania działań specjalistów prowadzących zajęcia z dzieckiem oraz oceniania postępów dziecka; analizowania skuteczności pomocy udzielanej dziecku i jego rodzinie, wprowadzania zmian w indywidualnym programie wczesnego wspomagania (stosownie do potrzeb dziecka i jego rodziny) oraz planowania dalszych działań w zakresie wczesnego wspomagania. Absolwent specjalności wczesne wspomaganie rozwoju dziecka może podjąć pracę w placówkach realizujących wczesne wspomaganie rozwoju dziecka (przedszkola, żłobki, poradnie psychologiczno-pedagogiczne, szkoły specjalne).
Uczelnia zastrzega sobie prawo do nieuruchomienia kierunku lub specjalności w przypadku zbyt małej liczby chętnych.
Zasady kwalifikacji
O przyjęcia na studia drugiego stopnia na kierunek pedagogika specjalna mogą ubiegać się wyłącznie absolwenci tego samego lub pokrewnego kierunku studiów posiadający przygotowanie pedagogiczne.
Za kierunki pokrewne uważa się kierunki z przygotowaniem pedagogicznym: pedagogikę, psychologię, pedagogikę przedszkolną i wczesnoszkolną, logopedię.
Postępowanie kwalifikacyjne obejmuje ranking ocen z dyplomów.
Osoby, które z tytułu ukończonych studiów mają wątpliwości co do uzyskanych uprawnień, proszone są o kontakt z Działem Organizacji Studiów, tel. 25/643 19 21, 643 19 24.
Miejsce ogłoszenia wyników
Wyniki rekrutacji będą dostępne w systemie IRK, na koncie każdego zarejestrowanego kandydata.
Wymagane dokumenty
Kandydat po dokonaniu rejestracji w systemie IRK zobowiązany jest do złożenia (w formie papierowej), kompletu wymaganych dokumentów.
Niespełnienie tego warunku oznacza rezygnację z ubiegania się o przyjęcie na studia - mimo, iż kandydat dokonał ważnej rejestracji i wniósł wymaganą opłatę rekrutacyjną.
Dokumenty przyjmowane są w Centralnym Punkcie Obsługi Kandydata, w terminach określonych na stronie startowej programu IRK.
Wykaz wymaganych dokumentów można pobrać tutaj.